Friday, June 8, 2012

Nuwe Skrywer

NUWE SKRYWER
Ek is vandat ek kan onthou mal oor stories. As klein dogtertjie moes my ouma saans vir ure vir my stories vertel. Ek het groot-oog in haar snoesige warm verebed gele en luister. My ingeleef in die wonder-wereld van feetjies en kabouters wat in sampioenhuisies woon in groen woude. Van heldinne met lang blonde hare, blou oe, velle soos sneeu en lippe soos bloed.
Toe ek op ‘n baie jong ouderdom en lank voor skooltoegaan ouderdom reeds self kon lees was ek vir ewig en altyd “gehook” op boeke. Ek was dol oor opstelle skryf op skool en juffrou het dit byna altyd vir die klas voorgelees. Vir jare die kerk se maanblad behartig, maar dit was dit wat skryf aanbetref.

‘n Paar jaar gelede wou ek ‘n boekwinkel koop. Die eienares het my uitgelag. “jy sal geen wins maak nie, jy sal nie jou maatjies kan verkoop nie” het sy gelag.
Ek het op die ouderdom van 53 begin om ‘n boek te skryf [wat hopelik nog vanjaar sal verskyn] toe ek net geweet het, ek MOET Anne se verhaal vertel. Haar verhaal was so in my hart en vingers dat my vingers byna vanself getik het. My eerste boek Sprankel Dief is gebore.
Die skokkende en hartseer ware verhaal van Anne wat op ‘n baie jong ouderdom in die mag van ‘n manipuleerder en sadis vasgevang word. Haar verskriklike stryd om teen hom staande te bly en haar kinders te beskerm. Anne se trane en verdriet is vasgevang in swart op wit. Elke vernedering en hou wat Anne ontvang het, haar bloed wat gevloei het roep uit die blaaie van my boek.
Dit roep na elke vrou  wat dieselfde pad as sy stap. Dit roep na die vrou daarbuite wat met haar mond glimlag maar huil in haar hart. Wat vir dae in haar huis of agter ‘n donkerbril skuil sodat die blou merke eers kan verdwyn.
Vir hulle se Anne: “Daar is hoop vroue , die besluit le in jou hande. Dit sal nie maklik wees nie, maar jy kan die sirkel van geweld verbreek. Roep uit en vra hulp. Moenie wegkruip met jou vernederde hart en verbyrselde vrouwees nie. Jy is die slagoffer..jy het niks om oor skaam te wees. God het jou geskape om bemin en geeer te word. Jy is die kroon van God se skepping.
Almal  [mans vroue en jongmense] moet Sprankel Dief lees.
Mag Anne se bloed nie verniet gevloei het nie. Mag haar verhaal die inspirasie wees agter ‘n vrou se besluit om nie langer ‘n slagoffer te wees nie, maar ‘n “survivor” “n Wenner! ‘n Oorwinnaar!
Tot volgende keer

Eleen

No comments:

Post a Comment